Smit Transformatoren
Montage in de bak van een 4000 kVA transformator (Amsterdam 1916)
Thomas Rosskopf
Excursieleider KIVI bij Smit Slikkerveer (1911)
Smit Draad
Vrouw aan de omspinmachine (1926)
Smit Elektroden
Laselektroden afdeling 1935
Smit Transformatoren
Spoelenmontage 1921
Smit Draad
Draadwals (1926)
Smit Draad (1921-1927)
Kijkje in de Draadfabriek
Smit Slikkerveer
Generator 1500 kW (1913)
Smit Gas Generatoren
1965-1969
Hoogte Kadijk
Transformatoren (1936)
Smit Slikkerveer
Elektrische centrale Tandjong Priok (1895)
Willem Benjamin Smit (1860-1950)
Elektriciteitspionier en grondlegger van de Smit bedrijven in Nederland
Transformatoren
Smit Slikkerveer 1912
Smit Slikkerveer
Wereldtentoonstelling Brussel 1910
Het vervoer van transformatoren d.m.v. paardentractie (Smit Transformatoren 1913-1915)
Dit duurde weken...
Professor Nolen (1938)
Beproeving oude gramme dynamo bij TU Delft
Smit Transformatoren (1916)
4000 kVA transformator
Thomas Rosskopf (1880-1953)
De oprichter van Smit Transformatoren, Draad, Weld en Ovens
Smit Ovens
Vervoer van een grote oven per slede (Groenestraat Nijmegen 1936)

Historische nieuwsflits

Diesel elektrische sleepboot voor Marokko (Smit Slikkerveer 1937)

Mooie reclame van Smit Slikkerveer uit 1937. Deze diesel-elektrische sleepboot (109 ton) met de naam Alfred Beaugé werd gebouwd bij Scheepswerf de Biesbosch in Dordrecht. Smit Slikkerveer leverde de generator en de elektrische installatie. De sleepboot werd verkocht aan Marokko. In WO II (1939/1940) deed de sleepboot dienst als mijnenveger voor Frankrijk.

dieselelektrischesleepboot marokko

De Ingenieur, 7-05-1937

Schrijf reactie (0 Reacties)

Paardentram, Stoomtram en Elektrische tram en de omnibus ontmoeten elkaar (Nijmegen 1911)

Onderstaande prachtige foto is genomen bij het Keizer Karelplein in Nijmegen (1911). Op deze foto zien we alles bij elkaar:  (v.ln.r.) de stoomtram, de paardentram, de electrische tram en de omnibus (een tour-bus dubbeldekker waarmee rondritten door de stad werden gedaan).

De foto is nog interessanter omdat tussen de paardentram en de elektrische tram de tuimellantaarn te zien is die Willem Smit tussen 1886 en 1893 in Nijmegen had geplaatst en waarmee Nijmegen de eerste stad in Nederland was met elektrische straatverlichting, aangedreven vanuit een gemeentelijke electriciteitscentrale. (de voorloper van de centrale uit 1908). De foto is jammergenoeg niet erg duidelijk. Mocht iemand deze foto in zijn bezit hebben hoor ik dit graag.

Rudo Hermsen

Stoomtram, paardentram, elektrische tram en de omnibus komen elkaar tegen op het Keizer Karelplein in Nijmegen (1911)

Stoomtram, paardentram, elektrische tram en de omnibus komen elkaar tegen op het Keizer Karelplein in Nijmegen (1911)

Bron: Archief Nijmegen.

Omnibus.jpg

Dit is een van de "omnibussen" die rondritten voor toeristen organiseerden in Nijmegen (1929).

Bron: Noviomagus.nl

Schrijf reactie (0 Reacties)

Bedrijfsfilm videobox

Cloud tag

Laatste artikelen

Laatste reacties

 

Wie is online

We hebben 71 gasten en geen leden online

Statistieken

Aantal bekeken pagina's
4179120

Nieuwsbrief

DMC Firewall is a Joomla Security extension!